Més trens, menys esperes.

A la línia Barcelona – Vallés, gaudeix dels teus desplaçaments amb menys esperes. Moure’s és més fàcil perquè hem augmentat les freqüències i els trens paren a totes les estacions.

CADA 5 MINUTS > A TERRASSA I SABADELL EN HORA PUNTA.
CADA 2,5 MINUTS > A SANT CUGAT EN HORA PUNTA.
CADA 5 MINUTS > A SANT CUGAT EN SERVEI BÀSIC.
CADA 10 MINUTS > A TERRASSA I SABADELL EN SERVEI BÀSIC.

Mapa de trens línia Barcelona-Vallès

Plànol línies Barcelona Vallès FGC

Freqüències de trens línia Barcelona-Vallès

Dies laborables

TOTS ELS DIES
De 7:30h a 9:30h

La freqüència en hora punta a Sabadell i Terrassa és de 5 minuts i a Sant Cugat de 2,5 minuts.

DILLUNS – DIJOUS
De 9:30h a 17:00h

DIVENDRES I VIGÍLIES DE FESTIU
De 9:30h a 15:00h

La freqüència a Sabadell i Terrassa és de 10 minuts i a Sant Cugat de 5 minuts.

DILLUNS – DIJOUS
De 17:00h a 20:00h

DIVENDRES I VIGÍLIES DE FESTIU
De 15:00h a 20:00h

La freqüència a Sabadell i a Terrassa és de 8’5 minuts i a Sant Cugat de 4 minuts.

Cap de setmana i festius

DISSABTES, DIUMENGES I FESTIUS
De 8:00h a 22:00h

La freqüència a Sabadell i a Terrassa és de 20 minuts i a Sant Cugat de 10 minuts.

Millores en la línia Barcelona-Vallès

maxima capacitat

Màxima capacitat en hora punta

S’estableix un tren cada 5 minuts de mitjana entre Terrassa i Pl. Catalunya, i entre Sabadell i Pl. Catalunya, el que representa un tren cada 2,5 minuts entre Sant Cugat i Pl. Catalunya.

increments trens

Increment del número de trens

Es passa de 22 a 24 trens per hora i sentit en les línies del Vallès, i en l’hora punta del matí, transiten fins a 12 trens per hora i sentit pel ramal de Terrassa i pel ramal de Sabadell.

Simplificació de les línies

Les línies S1 Barcelona- Terrassa i S2 Barcelona-Sabadell cobreix el servei de les línies S5 Sant Cugat, S6 Universitat Autònoma i S7 Rubí.

noves frequencies

Noves freqüencies de serveis bàsics

S’estableix un servei bàsic per a la resta de la jornada amb una freqüència mitjana d’1 tren cada 10 minuts de mitjana en ambdós sentits de Terrassa i Sabadell i 1 tren cada 5 minuts de mitjana des de Sant Cugat.

Preguntes freqüents

No, perquè a la línia Barcelona-Vallès, augmentem la freqüència de trens en hores punta per reduir el teu temps d’espera.

El temps de trajecte no augmenta de manera significativa respecte els temps actuals d’hora punta.

Si l’usuari es troba entre Barcelona i Sant Cugat, el pròxim tren passarà en 2 minuts i mig de mitjana en hora punta i en 5 minuts de mitjana la resta del dia.

En el cas que l’usuari es trobi a un dels ramals de Terrassa i Sabadell, el pròxim tren passarà als 5 minuts de mitjana en hora punta i en 10 minuts de mitjana la resta del dia.

A la línia Barcelona-Vallès, augmentem la freqüència de trens en hores punta per reduir el teu temps d’espera.

Els 15 nous trens permetran que la flota de la línia Barcelona-Vallès assoleixi les 61 unitats incrementant així la seva capacitat.

Amb el nou itinerari hi haurà un augment de trens per dia entre Barcelona i els ramals de Terrassa i Sabadell.

D’aquesta manera, totes les persones usuàries de les línies S1 i S2, que tinguin com a origen o destinació del seu viatge els ramals de Terrassa i de Sabadell, es veuran beneficiades d’aquest increment, incloent les estacions de Sant Cugat, Universitat Autònoma i Rubí (terminals de línia de les actuals S5, S6 i S7).

Amb la posada en marxa del nou servei, es modificarà la comunicació dels horaris de pas dels trens a les estacions per facilitar i prioritzar la comunicació dels minuts que queden perquè passi el proper tren.
Si fins ara les pantalles d’informació al client que hi ha a les estacions informaven exclusivament sobre les hores en què passa un tren, a partir del dia 9 aquestes pantalles també informaran del temps d’espera fins a la propera circulació. S’utilitzarà un sistema o l’altre en funció del temps que resti.

A la resta d’elements de comunicació dels horaris, com són la pàgina web d’FGC, l’app o les vitrines de les estacions, es podran continuar consultant els horaris de pas dels trens per línia i estació.

Les línies S1 Barcelona- Terrassa i S2 Barcelona-Sabadell cobriran el servei de les línies S5 Sant Cugat, S6 Universitat Autònoma i S7 Rubí, el que suposa més oferta per a les línies S1 i S2: cada 5 minuts de mitjana des de Terrassa i Sabadell i cada 2,5 minuts de mitjana des de Sant Cugat en hora punta; i la resta del dia, cada 10 minuts de mitjana des de Terrassa i Sabadell, i cada 5 minuts de mitjana des de Sant Cugat.

El nou itinerari incrementa l’oferta de trens per hora i sentit a cadascun dels ramals i, per tant, redueix els temps d’espera. Els trens de les línies S1 i S2 també pararan a les estacions on actualment no paren, és a dir, Sant Gervasi, La Bonanova i Les Tres Torres.

Fent que tots els trens parin a totes les estacions i que arribin fins al final de la línia, fa que el temps que s’ha d’esperar a nivell tècnic entre la sortida d’un tren i el següent sigui menor. Per tant, s’incrementa la capacitat de la línia, és a dir, s’incrementa el número de places que hi ha disponibles al llarg del dia. En concret, per les estacions afectades per la integració de les línies S5, S6 i S7 de Universitat Autònoma, Rubí o Sant Cugat, el nou itinerari suposarà un increment de l’oferta de:

  • Sant Cugat: +12% de places durant el dia i un +22% en hora punta.
  • Universitat Autònoma: +9% de places durant el dia i un +37% en hora punta.
  • Rubí: +17% de places durant el dia i un +20% en hora punta.

El servei de Trens Escolars es manté amb la implantació del nou itinerari, tant al matí com a la tarda. Els usuaris no hauran de deixar passar cap tren reservat per a escolars, ja que només hi haurà alguns cotxes reservats en els casos determinats, degudament senyalitzats.

Si, la freqüència de trens a la línia L7 canviarà i passarà a tenir un tren cada 7,5 minuts durant pràcticament tot el dia (de 7:30h a 23:00), és a dir, 8 trens per cada hora.

En cap de setmana, la freqüència de trens a la línia L7 es manté en 4 trens per hora i sentit, és a dir, un tren cada 15 minuts.

Fins ara, era habitual que cada línia sortís d’una via concreta i si havia algun canvi s’anunciava per megafonia, però amb la posada en servei del nou itinerari les vies de sortida de Plaça Catalunya no estaran prefixades segons la línia.

La informació de vies de sortida es donarà tant pels monitors com per megafonia. En el cas dels monitors, es donarà informació específica de cada via als accessos de cada andana.

El nou itinerari està planificat amb un servei bàsic de trens durant tot el dia, que es reforçarà en aquelles hores on la demanda ho requereixi.

Al matí, la franja de 7:30h a 9:30h es considera hora punta. Durant la tarda, hi haurà reforç del servei de les 17:00h a les 20:00h de dilluns a dijous i de les 15:00h a les 20:00h els divendres.

Si, pots carregar el mòbil al tren ja que els trens disposen de carregadors i endolls.

Els trens són còmodes i accessibles, amb espais per a persones amb mobilitat reduïda que disposen d’un recolzacaps que dona més comoditat a les persones usuàries. La ubicació, a prop de la porta de passatger, garanteix un accés ràpid i sense obstacles.

Els trens disposen d’espais reservats per a cotxets i cadires de rodes.

Respecte de les bicicletes, es recomana a les persones usuàries que no duguin la bicicleta al tren per a poder oferir espai de transport a més persones. Existeixen aparcaments segurs de bicicletes que s’aniran estenent a les estacions on siguin necessaris.

Els projectes de la línia Llobregat-Anoia en els que estem treballant són el perllongament de l’L8 entre Plaça Espanya i Gràcia; la millora de serveis de tota la línia, i les integracions urbanes a Manresa i Igualada. Tens més informació aquí.